WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI
Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu zgodnie z artykułem 169 ustawy Prawo oświatowe w przypadkach:
1. 1) niepodjęcia działalności przez szkołę lub placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji,
2) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę lub placówkę, prowadzenia działalności oświatowej,
3) stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły lub placówki lub organu prowadzącego tę szkołę lub placówkę jest niezgodna z przepisami ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty, wydanych na ich podstawie rozporządzeń lub statutem, w szczególności:
a) nie jest wypełnione zobowiązanie, o którym mowa w art. 168 zgłoszenie szkoły i placówki niepublicznej do odpowiedniej ewidencji ust. 4 pkt 6, albo
b) nie sa spełnione warunki funkcjonowania szkoły określone zgodnie z art. 178 nadanie uprawnień szkoły publicznej szkole niespełniającej wymogów określonych w ustawie ust. 4 - jeżeli szkoła lub placówka lub osoba prowadząca szkołę lub placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do polecenia organu sprawującego nadzór pedagogiczny, o którym mowa w art. 180 nadzór pedagogiczny nad szkołami i placówkami niepublicznymi ust. 2;
4) dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
5) zaprzestania działalności przez szkołę lub placówkę przez okres dłuższy niż 3 miesiące,
2. Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły lub placówki. (art. 169 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe).
LIKWIDACJA SZKOŁY/PLACÓWKI
Osoba prowadząca szkołę/placówkę może ją zlikwidować z końcem roku szkolnego.
ODMOWA WPISU DO EWIDENCJI
Starosta Grójecki wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli:
1) zgłoszenie nie zawiera danych wymienionych w art. 168 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe albo podane w nim dane są błędne i mimo wezwania nie zostało uzupełnione albo poprawione w wyznaczonym terminie;
2) statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do ewidencji, decyzji o wykreśleniu wpisu z ewidencji służy prawo wniesienia odwołania do Mazowieckiego Kuratora Oświaty z zachowaniem terminów zgodnie z k.p.a.
OPŁATY
Postępowanie jest wolne od opłat administracyjnych i skarbowych.
DODATKOWE INFORMACJE
Wpis do ewidencji prowadzonej przez Starostę Grójeckiego uzyskują podmioty zakładające szkoły i placówki na terenie powiatu grójeckiego.
Prowadzenie niepublicznej szkoły nie jest działalnością gospodarczą. Nie wymaga zatem rejestracji w CEIDG. Niemniej w przypadku osób prawnych (spółka z o.o., spółka akcyjna) konieczne jest zarejestrowanie w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika Wydziału Edukacji i Zdrowia (Aneta Pacholczak) I piętro, pok. 38.
Dokumenty powinny być: - oryginalne lub
- poświadczone notarialnie za zgodność z oryginałem lub
- poświadczone przez organ, który je wydał